Mechanika

MECHANIKA – ZASADY PODSTAWOWE
Mechanika służy rozstrzyganiu sytuacji konfliktowych podczas LARP-a. Jej zasady nie mają na celu odwzorowywania rzeczywistości, lecz umożliwienie rozstrzygnięcia sytuacji, do jakich dochodzi w trakcie trwania larpa w sposób zapewniający najlepszą grywalność wszystkim jej uczestnikom. Głównym obowiązkiem każdego z uczestników gry jest nie tylko przestrzeganie mechaniki, ale również być odpowiedzialnym za jej prawidłowe działanie. Wiele elementów mechaniki zależy bowiem od ich poprawnego wykonania przez graczy.

DUCH OPIEKUŃCZY (DO)
Głównym sędzią podczas trwania larpa jest Duch opiekuńczy czyli DO. Nie jest postacią
fabularną, czuwa nad przebiegiem rozgrywki, opisuje niektóre zdarzenia lub efekty
fabularne. Należy podporządkować się jego uwagom i poleceniom. Jego decyzje w kwestiach
mechanicznych są ostateczne i nieodwołalne, nawet jeśli wydaje ci się że się myli(możesz
zwrócić mu na to uwagę, ale nie możesz domagać się zmiany jego decyzji). DO porusza się po terenie gry, obserwując rozgrywkę.

Uwaga! Gra Przemyśl by Night w 90% będzie rozgrywała się bez udziału DO. Jedynie podczas naprawdę ważnych dla fabuły scen (walki dużych grup graczy, odprawianie rytuałów ect) przewidujemy obecność DO. Składa to na was drodzy gracze niejako obowiązek przestrzegania zasad i reguł gry na własną rękę. Planujemy wprowadzić system nagród dla graczy postępujących fair i dobrze odgrywających swoje postacie.

PAX
Jedną z podstawowych zasad gry jest zasada PAX. PAX jest ogłaszany tylko i wyłączenie przez DO, poprzez głośne krzyknięcie słowa “PAX”. PAX może być ogłoszony w dowolnym momencie gry. W momencie ogłoszenia PAXu wszyscy gracze, znajdujący się w pobliżu DO ogłaszającego PAX (widzą, słyszą DO lub innych graczy stosujących się do PAXu) powinni uklęknąć na jedno kolano, od chwili jego ogłoszenia nie wolno wykonywać żadnych akcji. Rozumie się przez to: poruszanie się, dobywanie lub odkładanie broni, szykowanie komponentów, ustalanie między graczami dalszych działań. Gracze którzy pojawią się w pobliżu już trwającego PAX, również powinni uklęknąć na jedno kolano i poczekać do ogłoszenia przez DO końca PAXu, poprzez obwieszczenie „Koniec PAXu”.

Uwaga! Z racji tego, że przez większość czasu nie będzie wam towarzyszył DO PAX może przywołać KAŻDY Z GRAJĄCYCH ale jedynie w sytuacji bardzo ważnej. Zgubiłeś podczas walki portfel? Pędzi na was autobus i walka na środku ulicy jest niebezpieczna? Użyj PAXu.
Nadużywanie PAXu i nieprzestrzeganie jego ograniczeń będzie surowo karane!

TIME
Time może być ogłoszony przez DO lub gracza, poprzez powiedzenie słowa „Time” oraz
wykonanie gestu dłońmi litery T. Time może być ogłoszony w dowolnym momencie gry, poza PAXem. Podczas ogłoszenia Time, DO lub gracz wyjaśnia zasady działania efektów, których nie da się odegrać – głównie efektów sztuk tajemnych lub przekazuje inne istotne
informacje. Podczas ogłoszenia Time, wszyscy przebywający w pobliżu gracze powinni
powstrzymać się przed wykonywaniem akcji przeciwko graczowi który ogłosił Time lub na
którego rzecz DO ogłosił Time. DO lub gracz po zakończeniu wyjaśnień, ogłasza koniec Time. Prosimy by nie nadużywać zasady Time, dla większej płynności gry.

REKWIZYTY I BROŃ BEZPIECZNA
W grze wszystkie przedmioty jakie posiada postać są dzielone na rekwizyty oraz broń
bezpieczną. Broń bezpieczna służy w uczestniczeniu w walce larpowej. Za rekwizyty zaś
bierzemy wszystkie pozostałe przedmioty, które posiada postać, również elementy stroju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>