Mechanika w praktyce

Test Krwi

Test krwi to prosty sposób na rozstrzygnięcie sytuacji spornych jakie mogą powstać w wyniku użycia niektórych umiejętności. Wykonując test krwi gracze przeprowadzają między sobą licytację, poświęcają część swych punktów Vitae. W praktyce wygląda to tak, że obaj gracze biorą w dłoń część symbolizujących Vitae kanterków i na 3 pokazują ich ilość przeciwnikowi. Zwycięża gracz który poświęcił więcej Vitae (przy remisie zwycięzcą jest gracz używający umiejętności). Punkty Vitae są tracone i mogą zostać odzyskane w normalny sposób. Uwaga! W wyniku Testu Krwi nie można stracić wszystkich punktów Vitae. Gracze muszą zostawić sobie przynajmniej jeden punkt Vitae.

Walka Wręcz 

Świat gry „Przemyśl by Night” to dynamiczne środowisko gdzie nie raz będziecie musieli bronić się przed agresją innych graczy lub używać rozwiązań siłowych gdy zawiedzie polityka. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom graczy stworzyliśmy nowatorski i dynamiczny sposób odgrywania scen walki wręcz, w którym znaczenie mają zarówno umiejętności postaci jak i refleks samych graczy.

W realnym świecie walka wręcz polega na zadawaniu sobie ciosów tak by obalić lub rozbroić przeciwnika. W naszej grze za „cios” odpowiedzialne jest klepnięcie prawą otwartą dłonią w okolicę piersi przeciwnika. Standardowo atak taki zabiera przeciwnikowi jeden punkt Vitae. Obrażenia te jednak można zwiększyć używając odpowiednich umiejętności. Aby walka była szybka i dynamiczna a przeciwnik wiedział jak mocno został uderzony należy po udanym ciosie wykrzyknąć wartość obrażeń jakie on zadał.

UWAGA! Niedozwolone jest posługiwanie się w walce manewrami fizycznymi, jak pchnięcia, dźwignie, rzuty, kopnięcia, wykręcanie kończyn i wszelkimi tego rodzaju czynnościami.

Obrażenia w walce

Obrażenia jakie postać otrzymuje w walce to ilość punktów Vitae jakie wampir musi poświęcić na regenerację uszkodzeń ciała. Gdy ilość punktów Vitae spada do zera wampir wpada w stan zwany Torporem.

Poniższa tabela prezentuje ilość obrażeń jakie zadają poszczególne ataki i przykładowe rodzaje broni.

Rodzaj broni Ilość obrażeń
Atak w walce wręcz bez użycia umiejętności 1
Pistolet (pojedynczy strzał) 2
Broń biała do długości 50 cm (nóż, sztylet) 2
Broń biała obuchowa (gaz-rura, kij, pałka) 2
Broń biała powyżej długości 50 cm (miecz, katana) 3
Broń specjalna (wilkołackie Cliave, poświęcona, artefaktyczna) 4

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>