Umiejętności

Umiejętności w przeciwieństwie do Dyscyplin to konkretne zastosowanie wampirzych mocy w praktyce. Umiejętności przypisane są do dyscyplin i by wampir mógł ich używać musi posiadać odpowiadające za nie dyscypliny.

 Akceleracja

Uniki

Poziom Podstawowy – Unikasz (nie dostajesz żadnych obrażeń) od jednego wybranego ataku podczas walki. Umiejętności można użyć raz dziennie. Umiejętność pasywna koszt 0 vitae.

Poziom zaawansowany – Unikasz (nie dostajesz żadnych obrażeń) od jednego wybranego ataku podczas walki. Umiejętności można użyć 3 razy dziennie. Umiejętność pasywna koszt 0 vitae.

Szybkość

Poziom podstawowy – Możesz uciec używając wampirycznej szybkości. Twoi prześladowcy muszą zatrzymać się w miejscu i nie mogą poruszać przez 10 sekund. Koszt 1 Vitae.

Poziom zaawansowany – Możesz uciec używając wampirycznej szybkości. Twoi prześladowcy muszą zatrzymać się w miejscu i nie mogą poruszać przez 30 sekund. Koszt 2 Vitae.

Nawała

Poziom podstawowy – Twoje ataki bronią białą i palną zadają 1 dodatkowy punkt obrażeń. Umiejętność pasywna koszt 0 Vitae.

Poziom podstawowy – Twoje ataki bronią białą i palną zadają 2 dodatkowe punkty obrażeń. Umiejętność pasywna koszt 0 Vitae.

 

Animalizm

Wilcze szpony

Poziom podstawowy – Twoje ataki wręcz powodują 3 punkty obrażeń.
Umiejętność pasywna koszt 0 vitae.

Poziom zaawansowany – Twoje ataki wręcz powodują 4 punkty obrażeń ale za każdym razem gdy używasz tej umiejętności tracisz 1 punkt Vitae.
Umiejętność pasywna koszt 0 vitae.

Żądza krwi

Poziom podstawowy – Gdy pokonasz innego Kainitę podczas walki wręcz odzyskujesz 2 punkty Vitae. Umiejętność pasywna koszt 0 Vitae

Poziom zaawansowany – Gdy pokonasz innego Kainitę podczas walki wręcz odzyskujesz 4 punkty Vitae. Umiejętność pasywna koszt 0 Vitae

Błogosławieństwo bestii

Poziom podstawowy – Twa więź ze światem zwierząt jest na tyle silna, że pozwala ci reagować instynktownie niwelując działanie niektórych umiejętności mentalnych. Koszt użytych przeciw Tobie umiejętności: Majestat, Rozkaz, Oszołomienie jest zwiększony o 2 punkty Vitae. Dodatkowo „Testy Krwi” związane z umiejętnością kontrola wykonujesz z modyfikatorem +2. Niestety duch bestii zamieszkujący w tobie powoduje, że przez innych spokrewnionych jesteś postrzegany jako dzikus. Sprawia to, że koszt wszystkich ww. umiejętności rośnie również o 2 jeśli to Ty starasz się ich użyć. Ponadto nigdy nie nauczysz się umiejętności Kontrola. Umiejętność pasywna koszt 0 Vitae

Poziom zaawansowany – Twa więź ze światem zwierząt jest na tyle silna, że pozwala ci reagować instynktownie niwelując działanie niektórych umiejętności mentalnych. Koszt użytych przeciw Tobie umiejętności: Majestat, Rozkaz, Oszołomienie jest zwiększony o 3 punktów Vitae. Dodatkowo „Testy Krwi” związane z umiejętnością kontrola wykonujesz z modyfikatorem +3. Niestety duch bestii zamieszkujący w tobie powoduje, że przez innych spokrewnionych jesteś postrzegany jako dzikus. Sprawia to, że koszt wszystkich ww. umiejętności rośnie również o 3 jeśli to Ty starasz się ich użyć. Ponadto nigdy nie nauczysz się umiejętności Kontrola. Umiejętność pasywna koszt 0 Vitae

Dominacja

Oszołomienie

Poziom podstawowy – Siła twej dominującej osobowości jest wstanie dosłownie przytłoczyć innych. Dotykając innej osoby jesteś w stanie wpłynąć na jej myśli i osądy, powodując w nich wielki zamęt. Ofiara nie może wykonywać żadnych akcji (walka, używanie umiejętności, poruszanie się itp) przez okres 10 sekund. Jesteś w stanie oszołomić tylko jedną osobę na raz. Koszt 2 Vitae.

Poziom zaawansowany – Siła twej dominującej osobowości jest wstanie dosłownie przytłoczyć innych. Dotykając innej osoby jesteś w stanie wpłynąć na jej myśli i osądy, powodując w nich wielki zamęt. Ofiara nie może wykonywać żadnych akcji (walka, używanie umiejętności, poruszanie się itp) przez okres 10 sekund. Jesteś w stanie oszołomić tylko jedną osobę na raz. Koszt 1 Vitae.

Rozkaz

Poziom podstawowy – Narzucając swą wolę innym jesteś w stanie wydawać im rozkazy, które muszą wykonać. Możesz wydać jedno proste polecenie innemu graczowi (idź za mną, stój w miejscu, podaj mi coś, kup mi drinka). Nie wolno wydawać ci poleceń które narażą cel na niebezpieczeństwo, więc opcja typu „zabij się, zaatakuj księcia czy zasłoń mnie przed ciężarówką” odpada. Koszt 2 Vitae.

Poziom zaawansowany – Narzucając swą wolę innym jesteś w stanie wydawać im rozkazy, które muszą wykonać. Możesz wydać jedno proste polecenie innemu graczowi (idź za mną, stój w miejscu, podaj mi coś, kup mi drinka). Nie wolno wydawać ci poleceń które narażą cel na niebezpieczeństwo, więc opcja typu „zabij się, zaatakuj księcia czy zasłoń mnie przed ciężarówką” odpada. Koszt 1 Vitae.

Kontrola

Poziom podstawowy – Jesteś mistrzem w manipulowaniu innymi, twoje słowa i potęga siły woli zmuszają ich do posłuchu. Wygrywając test krwi przeciwko innemu graczowi możesz przez okres jednej godziny wydawać mu polecenia. Mogą one być skomplikowane i wieloczłonowe jednak nie mogą postawić ofiary w sytuacji zagrażającej bezpośrednio jej życiu. Nie można rozkazać komuś by się na przykład zabił czy zaatakował innego gracza, ale możesz kazać mu bronić Ciebie przed atakami innych. Umiejętność ma jednak pewną wadę. Jeśli przegrasz test krwi tracisz 4 punkty Vitae a osoba którą starałeś się zdominować staje się odporna na umiejętność kontroli do końca dnia. Koszt 0 Vitae. Użycie umiejętności wymaga „Testu Krwi”

Poziom zaawansowany – Jesteś mistrzem w manipulowaniu innymi, twoje słowa i potęga siły woli zmuszają ich do posłuchu. Wygrywając test krwi przeciwko innemu graczowi możesz przez okres jednej godziny wydawać mu polecenia. Mogą one być skomplikowane i wieloczłonowe jednak nie mogą postawić ofiary w sytuacji zagrażającej bezpośrednio jej życiu. Nie można rozkazać komuś by się na przykład zabił czy zaatakował innego gracza, ale możesz kazać mu bronić Ciebie przed atakami innych. Umiejętność ma jednak pewną wadę. Jeśli przegrasz test krwi tracisz 2 punkty Vitae a osoba którą starałeś się zdominować staje się odporna na umiejętność kontroli do końca dnia. Koszt 0 Vitae. Użycie umiejętności wymaga „Testu Krwi” który w wypadku dyscypliny zaawansowanej wykonujesz z modyfikatorem +2.

(Uwaga umiejętność należy odpowiednio odegrać. Samo podejście do ofiary i użycie umiejętności nie da pożądanych efektów)

Nadwrażliwość

Czytanie Aury

Poziom podstawowy – Możesz zadać innemu Kainicie pytanie dotyczące jego:
- poziomu Vitae,
- posiadanych dyscyplin,
- posiadanych przedmiotów,
- posiadanych umiejętności,
- klanu.
Cel musi odpowiedzieć zgodnie z prawdą. Koszt 1 Vitae

Poziom zaawansowany – Możesz zażądać pokazania Ci karty postaci od innego wampira. Koszt 2 Vitae.

Prekognicja

Poziom podstawowy – Na podstawie swych wyczulonych zmysłów potrafisz dostrzec nadciągające niebezpieczeństwo. Raz dziennie używając mocy prekognicji jesteś w stanie sprawić by jeden dowolny inny kainita nie mógł używać wybranej przez Ciebie dyscypliny i związanych z nią umiejętności przez okres jednej godziny. Koszt 4 Vitae.

Poziom zaawansowany – Na podstawie swych wyczulonych zmysłów potrafisz dostrzec nadciągające niebezpieczeństwo. Raz dziennie używając mocy prekognicji jesteś w stanie sprawić by jeden dowolny inny kainita nie mógł używać wybranej przez Ciebie dyscypliny i związanych z nią umiejętności przez okres jednej godziny. Koszt 3 Vitae.

Niewidoczność

Prezencja

Majestat

Poziom podstawowy –  Przez okres pół godziny jedna wybrana przez ciebie osoba nie może wykonać żadnych wrogich akcji w stosunku do Ciebie (atak, obrażanie, popychanie, szydzenie itp). Czas trwania umiejętności kończy się natychmiast jeśli to Ty zaatakujesz, lub będziesz zachowywał się agresywnie. Koszt 1 Vitae.

Poziom zaawansowany – Efekt umiejętności obejmuje wszystkich w najbliższej okolicy. Koszt 3 Vitae.

Siła osobowości

Poziom podstawowy – Inni cię lubią, szanują i cenią sobie twoje zdanie. Sama twoja obecność łagodzi obyczaje pozostałych. W sytuacji gdy jesteś ofiarą agresji (słownej lub fizycznej) napastnik działa wbrew swym odczuciom i traci 1 punkty Vitae (w wypdku ataku fizycznego punkty te odlicza się raz, natomiast jeśli cię obrażono w rozmowie odejmuje się je za każdą obelgę, zarzut kłamstwa itp). Umiejętność pasywna koszt 0 Vitae

Poziom zaawansowany – Inni cię lubią, szanują i cenią sobie twoje zdanie. Sama twoja obecność łagodzi obyczaje pozostałych. W sytuacji gdy jesteś ofiarą agresji (słownej lub fizycznej) napastnik działa wbrew swym odczuciom i traci 2 punkty Vitae (w wypdku ataku fizycznego punkty te odlicza się raz, natomiast jeśli cię obrażono w rozmowie odejmuje się je za każdą obelgę, zarzut kłamstwa itp). Umiejętność pasywna koszt 0 Vitae

Succubus

Poziom podstawowy – Wystarczy jedno twoje spojrzenie by ugięły sie pod kimś kolana. Zniewalający wygląd twej osoby, twe pełne gracji ruchy, ton głosu powodują, że jesteś w stanie wprowadzić innego kainitę w stan bliski euforii. Wygrywając „Test krwi” przeciwko innemu kainicie wypełniasz jego umysł myślami o swej doskonałości. Obiekt przez okres godziny nie jest w stanie skupić się na niczym innym niż Ty, co powoduje to, że nie jest w stanie używać umiejętności na poziomie zaawansowanym. Umiejętność ma jednak pewien minus. Jeśli przegrasz test krwi i nie uda Ci się oczarować innej osoby tracisz 4 punkty Vitae i cel staje się odporny na umiejętność Succubus do końca dnia. Użycie umiejętności wymaga „Testu Krwi”. Jeśli celem jest ofiara przeciwnej płci test ma modyfikator +2

Poziom zaawansowany – Wystarczy jedno twoje spojrzenie by ugięły się pod kimś kolana. Zniewalający wygląd twej osoby, twe pełne gracji ruchy, ton głosu powodują, że jesteś w stanie wprowadzić innego kainitę w stan bliski euforii. Wygrywając „Test krwi” przeciwko innemu kainicie wypełniasz jego umysł myślami o swej doskonałości. Obiekt przez okres godziny nie jest w stanie skupić się na niczym innym niż Ty, co powoduje to, że nie jest w stanie używać umiejętności na poziomie zaawansowanym. Umiejętność ma jednak pewien minus. Jeśli przegrasz test krwi i nie uda Ci się oczarować innej osoby tracisz 3 punkty Vitae i cel staje się odporny na umiejętność Succubus do końca dnia. Użycie umiejętności wymaga „Testu Krwi” który w wypadku dyscypliny zaawansowanej wykonujesz z modyfikatorem +2. Jeśli celem jest ofiara przeciwnej płci test ma modyfikator +2

(Uwaga umiejętność należy odpowiednio odegrać. Samo podejście do ofiary i użycie umiejętności nie da pożądanych efektów)

Odporność

Żywotny

Poziom podstawowy – Dostajesz 3 dodatkowe punkty życia, których nie możesz jednak używać jako punktów Vitae. Stracone w walce dodatkowe punkty życia odnawiają się następnego dnia rano.
Umiejętność pasywna koszt 0 vitae.

Poziom zaawansowany – Dostajesz 6 dodatkowych punktów życia, których nie możesz jednak używać jako punktów Vitae. Stracone w walce dodatkowe punkty życia odnawiają się następnego dnia rano.
Umiejętność pasywna koszt 0 vitae.

Nieugięty

Poziom podstawowy – Ataki w walce (wręcz, bronią białą i strzelecką) zadają ci zawsze obrażenia zmniejszone o 1 (do minimum 1) Umiejętność pasywna koszt 0 vitae.

Poziom zaawansowany- Ataki w walce (w ręcz, bronią białą i strzelecką) zadają ci zawsze obrażenia zmniejszone o 2 (do minimum 1) Umiejętność pasywna koszt 0 vitae.

Regeneracja

Poziom podstawowy – Twa niesamowita witalność pozwala ci regenerować uszkodzone tkanki z szybkością niespotykaną nawet jak na spokrewnionego. Dzięki mocy regeneracji odzyskujesz jeden dodatkowy punkt Vitae dziennie. Umiejętność pasywna koszt 0 vitae.

Poziom zaawansowany - Twa niesamowita witalność pozwala ci regenerować uszkodzone tkanki z szybkością niespotykaną nawet jak na spokrewnionego. Dzięki mocy regeneracji odzyskujesz jeden dodatkowy punkt Vitae dziennie. Dodatkowo nie musisz wydawać punktów vitae wychodząc do gry w „dzień”. Umiejętność pasywna koszt 0 vitae.

Potencja

Potęga

Poziom podstawowy – Twoje ataki w walce wręcz i walce bronią białą zadają 1 dodatkowy punkt obrażeń.
Umiejętność pasywna koszt 0 vitae.

Poziom zaawansowany – Twoje ataki w walce wręcz i bronią białą zadają 2 dodatkowe punkty obrażeń.
Umiejętność pasywna koszt 0 vitae.

Chwyt

Poziom podstawowy – Twa potężna siła pozwala ci unieruchomić jednego przeciwnika i spowodować, że ból jaki odczuwa uniemożliwi mu wykonywanie jakichkolwiek akcji. Wydając 4 punkty Vitae i łapiąc przeciwnika (prawą dłonią za prawy bark) unieruchamiasz go uniemożliwiając mu: ucieczkę, używanie umiejętności, korzystanie z broni rekwizytów itp.  Koszt 4 Vitae.

Poziom zaawansowany - Poziom podstawowy – Twa potężna siła pozwala ci unieruchomić jednego przeciwnika i spowodować, że ból jaki odczuwa uniemożliwi mu wykonywanie jakichkolwiek akcji. Wydając 4 punkty Vitae i łapiąc przeciwnika (prawą dłonią za prawy bark) unieruchamiasz go uniemożliwiając mu: ucieczkę, używanie umiejętności, korzystanie z broni rekwizytów itp.  Dodatkowo przeciwnik traci 3 punkty Vitae, które nie mogą być „wyparowane” przez umiejętność Nieugięty. Koszt 4 Vitae.

Wściekłość

Poziom podstawowy – Jesteś prawdziwą maszyną siejącą zniszczenie. Potrafisz wpaść w prawdziwie berserkerski szał stając się straszliwym przeciwnikiem odpornym na obrażenia i zadającym przeraźliwe rany swym wrogom. Poświęcając aż 6 punktów Vitae stajesz się odporny na wszystkie obrażenia zadawane w walce wręcz, bronią strzelecką i bronią białą (ale nie bronią specjalną) i wszystkie umiejętności z dyscyplin Dominacja i Prezencja. Dodatkowo twoje ataki w walce wręcz i bronią białą zadają dodatkową ranę. Stan ten trwa dopóki nie trafisz swego przeciwnika/przeciwników dwukrotnie. Umiejętność ta ma jednak negatywne skutki dla twego organizmu. Po pierwsze można jej użyć tylko raz w tygodniu (do kolejnego użycia musi minąć 7 dni) a po drugie przez okres 24 godzin od użycia nie możesz używać innych umiejętności z dyscypliny Potencja. Koszt 6 Vitae.

Poziom zaawansowany – Jesteś prawdziwą maszyną siejącą zniszczenie. Potrafisz wpaść w prawdziwie berserkerski szał stając się straszliwym przeciwnikiem odpornym na obrażenia i zadającym przeraźliwe rany swym wrogom. Poświęcając aż 6 punktów Vitae stajesz się odporny na wszystkie obrażenia zadawane w walce wręcz, bronią strzelecką i bronią białą (ale nie bronią specjalną) i wszystkie umiejętności z dyscyplin Dominacja i Prezencja. Dodatkowo twoje ataki w walce wręcz i bronią białą zadają dodatkową ranę. Stan ten trwa dopóki nie trafisz swego przeciwnika/przeciwników dwukrotnie. Umiejętność ta ma jednak negatywne skutki dla twego organizmu powodując, że można jej użyć tylko raz w tygodniu (do kolejnego użycia musi minąć 7 dni). Koszt 6 Vitae.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>