Klany graczy

Poniżej prezentujemy listę klanów jakimi będzie można grać w naszej grze. Są to klany dostępne dla graczy, co wcale nie oznacza, że wampiry z innych klanów istniejących w świecie mroku nie pojawią się podczas rozgrywki.

Brujah to wampirzy klan ze Świata Mroku zawartego w grach fabularnych „Wampir: Maskarada” oraz „Wampir: Mroczne Wieki”.
Jest to klan, którego historia ukazuje upadek wampirów mających na początku wzniosłe wizje i ideały. W początkach swojego istnienia klan ten skupiał myślicieli i filozofów, to dzięki ich wizji powstała Kartagina, „Utopia” wampirów żyjących w pokoju wraz z ludźmi, zniszczona w późniejszych wiekach przez kontrolujących rzymski Senat klan Ventrue i (podobno) Malkawian. Niektóre źródła mówią również o stojącym po stronie Ventrue klanie Toreador. Od momentu zniszczenia Kartaginy rozpoczęła się zaciekła nienawiść Brujah do Ventrue.

W czasach współczesnych wampiry z tego klanu znane są ze swoich buntowniczych, często anarchistycznych skłonności i do nihilizmu. Co nie oznacza, że każdy Brujah to wichrzyciel i krzykacz. Brujahowie współpracują z Camarillą, jednak w strukturach klanu pojawia się coraz więcej głosów o secesji z sekty.

Dyscypliny jakimi posługują się wampiry z tego klanu to: Akceleracja, Potencja i Prezencja.
Przydomek klanowy: Krzykacze / Anarchiści.

Ventrue to klan królów, książąt i baronów, ogólnie – przywódców. Od czasów zrodzenia wampirzych klanów Ventrue i Lasombra konkurowali o władze i przywileje. Ostatecznie Ventrue założyli Camarillę, a Lasombra Sabat. Ventrue mają naturalny pociąg do władzy i organizowania ludzi/nieumarłych. Nie każdy członek klanu osiąga znaczne wpływy, jednak jeżeli w grupie Kainitów jest Ventrue najprawdopodobniej on będzie przywódcą. Klan założył i wraz z Malkawianami kontrolował starożytny Rzym, spowodował wojnę z Kartaginą, której echa odbijają się do dziś, jako że był to teren klanu Brujah. W dzisiejszych czasach typowy Ventrue to biznesmen, filantrop lub polityk, często poświęcający równie wiele czasu na wyrabianie sobie kontaktów wśród ludzi co i wśród nieumarłych. Ventrue rekrutują swych nowych członków ze starych szlacheckich rodzin, bogatych przedsiębiorców a czasem po prostu osób, których umiejętności mogą po rozwinięciu posłużyć organizacji. Typowy Ventrue ubiera się szykownie, elegancko choć niekoniecznie przesadnie bogato. Starsze wampiry wolą ubrania ze swoich epok podczas gdy młodszym wystarcza garnitur czy marynarka. Zwykłym dla Ventrue schronieniem jest willa czy zameczek, często rodzinny, apartament czy własna kamienica. Ważna jest wygoda i dyskrecja, ale także wygląd miejsca. Tradycją Klanu jest to, iż każdy Ventrue może prosić każdego innego o azyl w jego schronieniu, którego nie wolno odmówić. Doprowadza to do tego, że starsi i bardziej wpływowi Ventrue często pomagają czy ostrzegają żółtodzioby zanim ci popadną w tarapaty i zaczną szukać ochrony.

Przydomek wśród wampirów: Arystokraci
Dyscypliny klanowe Ventrue to Prezencja, Dominacja i Odporność.

Toreador – Kainici z tego klanu poświęcili swe nie-życie szeroko rozumianej sztuce. Są wśród nich zarówno prawdziwi, wybitni artyści, jak i zwykli pięknisie chcący za nich uchodzić. Całe życie członka klanu Toreador przyporządkowane jest jednemu, nadrzędnemu celowi – poszukiwaniu piękna. Te upodobania znajdują swe odbicie w strojach, noszonych przez Toreadorów. Dbają oni, by ich ubiór cieszył oko, nawet jeżeli ma być przez to pstrokaty i ekstrawagancki. Inne wampiry, nie podzielające podobnej potrzeby piękna, nadały im przydomek Degeneratów. Klanowe Dyscypliny Toreadorów to Akceleracja, Nadwrażliwość i Prezencja. Toreadorzy to artyści, chociaż zdarzało mi się słyszeć też inne określenia tj. „hedoniści” czy też „degeneraci”. Mimo iż Toreadorzy nie są tak formalnie zorganizowani jak niektóre inne klany, są względem siebie niezwykle lojalni i przypisują sobie służbę sztuce.

Przydomek wśród wampirów: Hedoniści
Dyscypliny Klanowe: Akceleracja, Nadwrażliwość i Prezencja.

Nosferatu – członkowie klanu Nosferatu są odpychający, ich ciała są zdeformowane, twarze przypominają groteskowe i przerażające maski. Choć większość wampirów pragnie mieć jak najmniej do czynienia z Nosferatu, to klan ten jest darzony dużym respektem. Powód tego szacunku jest prosty – Nosferatu, żyjąc na marginesie powszechnie akceptowanego ładu społecznego, słyszą to, czego nikt inny nie słyszy. Zbierają informacje i wzajemnie je uzupełniają, co sprawia, że nikt nie zna miasta tak dobrze, jak oni. Nosferatu, z racji tego, że ich częstym schronieniem są kanały i inne podejrzane miejsca, „dorobili się” przydomku Szczury. Ich klanowe Dyscypliny to Animalizm, Niewidoczność i Potencja. Nosferatu rzeczywiście są brzydcy. Dlatego najczęściej mieszkają pod ziemią. Ich wygląd nie ma jednak wiele wspólnego z ich charakterem.

Nosferatu są uważani za zimno głowych. Choć starają się wybierać na swych potomków tylko najbardziej zdeprawowanych osobników, czasem członkowie tego klanu wydają się być w lepszej kondycji psychicznej niż większość wampirów. Mówi się, ze ich założyciel był człowiekiem o królewskim obliczu, który naraził się na gniew Kaina swym barbarzyńskim postępowaniem i został przez to przeklęty twarzą wiedzmy.

Przydomek wśród wampirów: Szczury
Dyscypliny klanowe: Animalizm, Niewidoczność i Potencja.

Gangrele są jednym z najdziwniejszych i najbardziej tajemniczych klanów tworzących społeczność wampirzego świata. Z jednej strony wydają się nie zakładać żadnych formalnych struktur, z drugiej – członkowie żadnego innego klanu nie są tak gotowi do poświęceń dla swych towarzyszy jak właśnie Gangrele. Starszyzna nie sprawuje żadnej opieki nad młodszymi członkami klanu, pozostawiając ich własnemu losowi, jednak zawsze chętnie zaoferuje swą pomoc, gdyby jakiś Gangrel znalazł się w tarapatach.

Gangrele są włóczęgami, rzadko pozostającymi dłużej w jednym miejscu. Różnią się pod tym względem od większości członków Rodziny, którzy starają się znaleźć sobie schronienie i przyzwyczaić do niego. Ten klan nie ma żadnych wyznaczonych przywódców; ogólnie rzecz biorąc, Gangrele są obojętni na takie sprawy. Wycofali się z życia społecznego cicho i formalnie, jednak noszą w sercu poczucie wspólnoty. To klan osobników o silnej woli przetrwania – wampirów potrafiących o siebie zadbać. Wcale nie mają w pogardzie cywilizacji czy społeczności reszty Rodziny, jednak doskonale się bez tego obchodzą.

Przydomek wśród wampirów: Dzikusy
Dyscypliny klanowe: Animalizm, Odporność, Nadwrażliwość

 

Brujah

Ventrue

Toreador

Nosferatu

Gangrel

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>