Vitae – Krew to życie

Vitae jest pierwotną esencją krwi. Energia z niej pochodząca jest źródłem mocy Kainitów               i substancją podtrzymującą ich egzystencję. Bez dostępu do zawartej w krwi Vitae wampir nie jest w stanie normalnie funkcjonować nie mówiąc już o używaniu dyscyplin. Dłuższy brak świeżej vitae kończy się dla wampira zapadnięciem w letarg zwany Torporem.

 

Vitae w grze

Każdy z graczy będzie posiadał pewną ilość punktów Vitae. Będą one odpowiedzialne
za jego stan zdrowia (jako punkty życia) jak   i będą decydować o możliwości użycia
niektórych umiejętności. Punkty te odzwierciedlone będą przez szklane kanterki
jakich powszechnie używa się w grach karcianych (np Magic). Można je bez problemu nosić w kieszeni czy sakiewce         i korzystać z nich na bieżąco.

Zyskiwanie i tracenie Vitae

Każdy z graczy podczas tworzenia postaci dostanie przydziałowo pewna pulę punktów
Vitae, które będzie można zmodyfikować wydając na to punkty postaci (niebawem więcej
o tworzeniu postaci do gry).
Może się zdarzyć (na pewno się zdarzy :]), że stracimy punkty Vitae. Walka, wykonywanie
odpowiednich umiejętności, rytuały, wszystkie te czynności mogą nas kosztować naszą
cenną krew. Odzyskanie jej jest możliwe poprzez: polowanie, pomoc innego wampira lub
akt diableryzacji.

Polowanie – Zdecydowaliśmy się zrezygnować z samego odgrywania polowania (bieganie po mieście i gryzienie ludzi w szyję może i jest klimatyczne ale niezbyt dobrze widziane
przez opinie publiczną) i wprowadziliśmy zasadę odzyskiwania pewnej ilości punktów
Vitae (7) na tydzień. W dalszej części rozgrywki każdy klan dostanie swoje własne
tereny łowieckie umożliwiające mu zwiększenie ilości odzyskiwanej krwi.

Pomoc innego Wampira – Każdy z Kainitów może podzielić się częścią swej Vitae
z potrzebującym. Dobrowolnie może przekazać część swych punktów krwi innemu wampirowi (fajnie by odegrać scenkę np picia z nadgarstka).
UWAGA! Wampir pijący krew innego Kainity dostaje tylko tyle punktów ile chce mu oddać ofiarodawca.

Diableryzacja – największy grzech społeczeństwa kainitów to dosłownie wyssać innego
wampira z krwi przejmując jego Vitae i jego moce. Nie muszę dodawać, że akt taki kończy
się śmiercią diableryzowanego. Jeśli już ktoś zdecyduje się na tak desperacki krok to zyskuje całą krew zdiableryzowanego wampira i wszystkie jego dyscypliny i umiejętności.
Uwaga! Żeby na wstępie ukrócić nieco krwiożercze zapędy części z was dodam tylko, że diablerysta zazwyczaj nie żyje dużo dłużej od swej ofiary. Zachowanie takie nie jest akceptowany w społeczeństwie spokrewnionych i napastnik bardzo często staje się ofiarą podczas krwawych łowów.

UWAGA! Na pewno postaramy się nagrodzić ludzi którzy swe punkty Vitae będą przechowywać w sposób schludny i zgodny z estetyką świata mroku. Kanterki koloru czerwonego noszone w czarnej małej sakiewce na 100% zostaną zauważone przez prowadzących grę i ich właściciel nagrodzony.

Torpor i jego konsekwencje

Samo stracenie wszystkich punktów Vitae nie jest równoznaczne ze śmiercią postaci. Pozbawiony punktów krwi kainita wpada w letarg zwany Torporem i aby z niego wyjść musi poświęcić dwa całe dni. Podczas przebywania w torporze gracz nie może uczestniczyć w grze.

Torpor a walka i zabijanie graczy

Gdy pokonamy innego gracza podczas walki i jego poziom Vitae spadnie do zera wpada on w Torpor. Pokonany gracz nie może wykonywać żadnych akcji, mówić, czy chodzić (powinien jeśli to możliwe udawać nieprzytomnego). Dopiero gracza w tym stanie można „dobić”. Przez dobicie rozumiemy:

- Akt Diableryzacji

- Zadanie nieprzytomnemu graczowi obrażeń typu AGGRAVATED *

- Jasną i zgodną z możliwościami deklarację o pozostawieniu takiego gracza na słońcu lub w miejscu gdzie słońce go zastanie, przy czym deklaracja ta powinna być możliwa do zrealizowania w praktyce. Zostawienie nieprzytomnego gracza na przystanku autobusowym w centrum miasta odpada.

Jeśli po wprowadzeniu w Torpor nie następuje żadna z tych czynności gracz budzi się bezpiecznym schronieniu 48 godzin później (czas jaki trzeba poświęcić na wyjście z torporu).

Staramy się, żeby zabicie innej postaci było czynnością naprawdę trudną, wymagającą i niekonieczną do osiągnięcia wybranego celu. Zauważcie, że samo wprowadzenie przeciwnika w torpor eliminuje go z gry na całe dwa dni i dobrze przemyślane może zdecydować o wielu sprawach.

* Obrażenia AGGRAVATED zadają bronie specjalne (wszystkie zadające 4 punkty obrażeń) a także niektóre przedmioty dostępne w dalszej części gry.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>